Czym charakteryzuje się nowoczesna strona www?

Jeśli chcesz zlecić wykonanie nowoczesnej strony internetowej, mamy dla Ciebie kilka porad.

Czym charakteryzuje się nowoczesna strona www?

Logiczny układ

Współcześni internauci są znacznie mniej cierpliwi niż Ci sprzed 20-25 lat. Obecnie internet to często jedyne źródło informacji z jakiego korzystają. W związku z tym strona posiadająca mało czytelny układ, słabą nawigację nie sprosta wymagającemu odbiorcy i zostanie przez niego opuszczona. Bardzo ważne jest akcentowanie w widoczny sposób elementów najczęściej poszukiwanych takich jak oferta, cennik, galeria, kontakt. Pozostałe części witryny powinny być również łatwo dostępne poprzez logicznie podzielone menu.

Zoptymalizowane treści

Od wielu lat jednym z najistotniejszych parametrów, które Google bierze pod uwagę ustawiając ranking stron jest ich treść. Kiedyś starczyło w meta tagach wpisać słowa kluczowe i już robot Google za ich pomocą klasyfikował witrynę. Prowadziło to jednak do nadużyć bo niewidoczne dla zwykłego użytkownika, zaszyte w kodzie hasła mogły być zupełnie inne niż faktyczna tematyka strony. Dlatego mechanizmy wyszukujące przestały poważać elementy ukryte na rzecz faktycznej treści. Warto więc by strona dostarczała obszernych opisów zgodnych z branżą, ofertą. Teksty powinny być konkretne, nasycone hasłami, których mogą szukać potencjalni klienci. Trzeba tu pamiętać, że klient często operuje znacznie skromniejszym nazewnictwem niż fachowiec więc jego zapytania do Google mogą być bardziej ogólne.

Blog

Bardzo popularnym elementem współczesnych stron jest branżowy blog. Dział ten pozwala dostarczać stałym ale i potencjalnym klientom ciekawostki, wyjaśniać kwestie, które często przysparzają wątpliwości. Jest to również potężne narzędzie oddziaływania na postrzeganie strony przez roboty Google. Blog oczywiście wymaga wysiłku i czasu ale warto go znaleźć choć w ograniczonym zakresie.

Wtyczka do social media

Współczesny internet to nieustająca wędrówka między wyszukiwarkami, stronami internetowymi, mediami społecznościowymi. Firmy mają profile na FB, Instagramie, Snapchacie, Tweeterze i z nich odsyłają do własnych witryn www. Podobnie w przeciwnym kierunku strona internetowa wyposażana jest w elementy kierujące do społeczności lub wręcz wyświetlające treści z mediów. Wszystko to ma na celu jak najpełniej się pokazać oraz dać odbiorcy możliwość nawiązania kontaktu w wygodny dla niego sposób.

Responsywność (technika RWD)

Od czasu pojawienia się smartfonów webmasterzy stanęli przed wyzwaniem – jak mają zachowywać się strony internetowe na małych ekranach, ograniczonych łączach i skromnych zasobach. Najpierw twórcy próbowali budować dwie wersje witryn. Klasyczna wyświetlała się użytkownikom komputerów, okrojona, pozbawiona zbędnej grafiki ładowała się użytkownikom mobilnym. Było to jednak kosztowne i kłopotliwe bo wymagało aktualizowania treści w dwóch miejscach. Przełomem było pojawienie się koncepcji responsywności – uniwersalnej witryny, która umie się dynamicznie dopasować do ram wyświetlacza. Obecnie strona, która nie jest responsywna, która wymaga od internauty ze smartfonem przybliżania, skalowania treści, trudnego celowania w przyciski w menu jest zwyczajnym zaniedbaniem i lekceważeniem ogromnej rzeszy użytkowników. Tu kolejny raz pojawia się Google, które zwraca uwagę na to czy zadbaliśmy o prawidłowe wyświetlanie naszej witryny na urządzeniach przenośnych.

Atrakcyjna oprawa graficzna

Szata graficzna strony www jest istotna z wielu względów. Z jednej strony ulegamy modzie, a ta jest mocno dynamiczna w branży internetowej. Z drugiej strony wygląd do coś co ma cieszyć i wywoływać miłe uczucie przy użytkowaniu. Wreszcie grafika to szansa na wyeksponowanie ważnych elementów. Dwadzieścia lat temu dysponowaliśmy małymi monitorami i budowaliśmy strony, które na obecnych ogromnych monitorach zajmują wąski środek ekranu. Wprowadzenie monitorów i laptopów panoramicznych wymusiło rozszerzenie projektów. Szersze miejsce spowodowało jednak, że treści trzeba było układać w dwie, trzy kolumny by ilość słów w wierszu nie była zbyt długa i by łatwo się czytało. Aktualnie dominują strony z płaską szatą graficzną, dużymi zdjęciami w nagłówku, sekcjami w dolnej części, widocznymi formularzami kontaktowymi. Zrezygnowano z wypukłych, cieniowanych przycisków, ramek, belek. Coraz rzadziej stosuje się też ciemne tła. Powstają raczej strony jasne z kontrastującymi istotnymi elementami.

[ POWRÓT ]


AKTUALNOŚCI
raport z działalności firmy
lauraconti.pl

Wieloletnia współpraca z firmą Coloris - producentem kosmetyków zaowocowała kolejną stroną dla jednej z marek. Laura Conti powstała w 2003 roku jako innowacyjna marka kosmetyków inspirowana włoską sztuką, kulturą celebracji piękna i jedzenia.

robertmalecki.pl

Na zlecenie Roberta Małeckiego (autora poczytnych polskich kryminałów, których akcja dzieje się w Touniu i okolicach) wykonaliśmy stronę internetową prezentująca jego twórczość.

raan-lighting.pl

raan-lighting, czyli nowa strona www dla dystrybutora promienników UV i promienników IR do zastosowań komunalnych, przemysłowych i medycznych. Serwis responsywny oparty na systemie samodzielnego zarządzania treścią.

dariuszwisniewski.eu

Dyrygent Dariusz Wiśniewski zlecił nam rewitalizację wyglądu i odświeżenie treści swojej strony www. Strona została wdrożona na autorskim cms'ie oraz jest w pełni responsywna.

oplast-recykling.pl

Serwis www producenta regranulatów polipropylenu (PP), przeznaczonych do wytłaczania i wtrysku. Firma zajmuje się również skupem odpadów tworzyw sztucznych: PP, PE i PS.

salon-laura.pl

Strona internetowa Salonu Ślubnego Laura (działającego w 4 miastach kujawsko-pomorskiego) doczekała się nowego, nowoczesnego wyglądu. W backendzie strony zastosowano cms, który pozwala zarządzać treściami i galerią sukien. Strona responsywna, czyli przystosowana do odbioru na urządzeniach mobilnych.

 
 
 
 
 
 

Przyjąłem do wiadomosci i zgadzam sięKorzystanie ze strony internetowej www.itpstudio.pl oznacza akceptację warunków zawartych w polityce prywatności. W szczególności dotyczy to akceptacji przetwarzania i przechowywania danych osobowych zebranych za pomocą niniejszej Strony a wykorzystywanych w celach marketingowych i handlowych. Na tej stronie internetowej wykorzystywane są pliki cookies zbierane do celów statystycznych, profilowania reklam i wykorzystywane do poprawnego działania serwisu www. Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies można zmienić w ustawieniach przeglądarki - niedokonanie zmian ustawień przeglądarki jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

W przypadku braku akceptacji na powyższe (i zawarte w 'Polityce prywatności') zapisy, prosimy o niekorzystanie z tej Strony i natychmiastowe jej opuszczenie.