Zbudowanie i wypełnienie produktami sklepu internetowego to spora praca. Nie będzie ona jednak miała sensu jeśli do sklepu nikt nie zajrzy. Jak sprawić by nasza witryna była odwiedzana oraz by klienci zostawiali na niej pieniądze i wracali ponownie?
Atrakcyjna strona www sklepu
Wygląd sklepu musi być profesjonalny. Nie warto tu iść na skróty posiłkując się domorosłymi grafikami czy marnymi szablonami. Sklep powinien cieszyć oko i zachęcać do dłuższego w nim pozostania. Powinien być ergonomiczny tak by oczy odwiedzającego szybko znajdowały ważne elementy ułatwiające przejrzenie oferty, złożenie zamówienia czy kontakt. Nie przesadzajmy z ozdobnikami rozpraszającymi i niewiele wnoszącymi takimi jak bieżąca data, imieniny, liczniki, zbyt duża ilość elementów ruchomych. Podkreślajmy przyciski, koszyk, numer telefonu, formularz kontaktowy.
Zadbanie o social media marki
Wyszukiwarka Google to tylko jedna strona widoczności naszego sklepu. Kolejną są media społecznościowe, które pomagają rozpowszechniać korzystne informacje o naszej ofercie oraz zachęcać do składania zamówień. Popularyzujmy naszą markę przez posty, promocje, akcje rabatowe. Zachęcajmy znajomych oraz klientów do przekazywania innym przychylnych opinii o nas. Korzystajmy też z płatnych form reklamy.
Promocje i konkursy dla klientów
Oferty specjalne dla odwiedzających, konkursy przywiązują klientów do sklepu i do marki. Często takie akcje są szybko rozpowszechniają się między znajomymi co może zapewnić dodatkowy napływ kupujących. W przypadku konkursów warto zwrócić szczególną uwagę na przepisy prawa by nie narobić sobie kłopotów.
Obsługa klienta na wysokim poziomie
W dobie lawinowego wzrostu zamówień z internetu, gdzie kupujący ma ogromną swobodę wyboru, porównań, poszukiwań jeśli chcemy by klienci zostali z nami na dłużej musimy zadbać o profesjonalizm, uprzejmość i uczynności. Pozwólmy klientom czuć się wyjątkowo, bezpiecznie. Szybko odpowiadajmy na zapytania, odbierajmy telefony lub niezwłocznie oddzwaniajmy. Udzielajmy wyczerpujących informacji, spieszmy z pomocą. W przypadku zwrotów czy reklamacji starajmy się zrozumieć stanowisko kupującego, przeanalizować sytuację, zaproponować rozwiązanie.