Prowadząc e-handel liczymy na zyski. Jakie czynności wykonać? O czym pamiętać by zwiększać sprzedaż w sklepie internetowym nie mnożąc przy tym kosztów.
Dobry projekt strony internetowej
Mówi się: „ludzie kupują oczami”. Jest w tym masa prawdy – lubimy to co ładne, estetyczne, przyciągające wzrok. Szata graficzna sklepu internetowego powinna dawać poczucie solidności i bezpieczeństwa. W końcu kupujący nie zna sprzedającego i by mu zaufać musi czuć, że jest w dobrych rękach. Projekt witryny sprzedażowej musi eksponować produkty i elementy służące do złożenia zamówienia. Nie należy też przesadzać ze zbyt dużą ilością banerów z promocjami ponieważ może to zmęczyć i zniechęcić odwiedzającego.
Zoptymalizowane opisy produktów
By zarabiać więcej musimy pokazać się światu. Tu z pomocą przychodzi Google ale bez pożywki w postaci odpowiednich treści witryny nawet najbardziej zaawansowana wyszukiwarka będzie ślepa na nasz sklep. Produkty muszą być szczegółowo opisane z dużym naciskiem na prezentowanie korzyści jakie niosą. Wyczerpujące i zoptymalizowane pod kątem wyszukiwania teksty na pewno zaowocują wizytami i transakcjami.
Prosty proces składania zamówień
Tu znów przytoczyć warto zasadę: „nie każ mi myśleć”, którą zawsze kierować powinni się twórcy z branży www. Sklep internetowy to zwykle złożona platforma z wieloma opcjami. Łatwe poruszanie się po niej i czytelny sposób dokonywania zakupu to priorytet. Jeśli zrazimy klienta brakiem przejrzystości i logiki to zwyczajnie uda się do konkurencji.
Rabaty dla stałych klientów
Jeśli prowadzimy handel, w którym mamy stałych klientów możemy nagradzać ich lojalność na wiele sposobów. Wspierajmy ich podczas obsługi serwisowej czy zwykłych porad by czuli się ważni i szanowani. Proponujmy im promocje, dodatkowe usługi. Zadbajmy również o rabaty – specjalne upusty dla wiernych nabywców.